Link

Mercedes Sprinter LGT

Oferując Sprintera LGT (Liquefied Gas Technology) Mercedes-Benz poszerzył swoją paletę technologii BlueEFFICIENCY o nadzwyczaj ekonomiczny napęd na gaz płynny. Jednostki napędowe o pojemności skokowej 3,5l osiągają moc 190KW (258KM) oraz dysponują maksymalnym momentem obrotowym 340Nm, który jest przekazywany na koła za pośrednictwem 6-biegowej przekładni automatycznej. Gaz płynny (Liquefied Petroleum Gas, w skrócie LPG) już od wielu lat jest stosowany jako paliwo do silników Otto, dzięki czemu jest bardzo popularny w całej Europie. Ta mieszanina propanu i butanu zyskała uznanie jako rzeczywista alternatywa dla benzyny. Dwupaliwowy napęd na gaz płynny i benzynę. Przejście na dwupaliwowy napęd LGT zapewnił naszej firmie ogromne korzyści. Napęd na gaz płynny jest również przyjazny środowisku: poziom emisji tlenku węgla i tlenków azotu jest w jego przypadku bardzo niski, a poziom emisji cząstek sadzy zerowy. Dwupaliwowy Sprinter LGT spełnia zatem wymagania normy emisji spalin Euro V. LGT wyraźnie zwiększa zasięg pojazdu, przy jednoczesnym znacznym obniżeniu kosztów paliwa. Zbiorniki gazu płynnego mają łączną pojemność ok. 160 l, co pozwala przejechać – w zależności od wariantu - ok. 1000 km. Dalsza jazda możliwa jest z wykorzystaniem napędu benzynowego. Kierowcy naszej firmy wypowiadają się bardzo pozytywnie o tych pojazdach, których średnie zużycie paliwa w warunkach mieszanych waha się w granicach między 15 a 16 l/100km. Wykorzystywanie nowej technologii napędzania pojazdu gazem płynnym pozwala nam na oferowanie naszym klientom najniższych cen wynajmu busów.